Choose language

Du kan betala ditt ärende med hjälp av det Bankgiro- och OCR-nummer som framgår på ditt brev från oss.

 

Om du önskar att betala ditt ärende via Swish eller Trustly kan du med BankID logga in på Mitt Amili. I inloggat läge kan du även ta del av mer information om dina ärenden och kontakta oss via chatt.

 

Som företag kan du logga in med de inloggningsuppgifter som framgår på ert brev. Om du saknar inloggningsuppgifter kan du även kontakta oss per telefon.

Ja, om Visma Amili har skickat ett inkassokrav senast samma dag som din betalning bokförts hos Visma Amili eller hos vår uppdragsgivare behöver du betala den inkassokostnad som uppstått.

 

Ett obetalt inkassokrav kan komma att lämnas över till Kronofogdemyndigheten utan ytterligare påminnelse.

 

Om du vet att din betalning är sen är det viktigt att du hör av dig till oss på Visma Amili och berättar att din betalning är på väg. Det för att vi ska ha möjlighet att avbryta eventuella åtgärder som kan innebära ytterligare kostnader för dig.

Du kan ansöka om en avbetalningsplan för att dela upp din betalning. Det gör du enklast genom att logga in på Mitt Amili, men du kan också kontakta vår kundtjänst via telefon för hjälp.

Det är viktigt att vara medveten om att en avbetalningsplan innebär ytterligare kostnader för dig. Vid delbetalning tillkommer:

Uppläggningskostnad: 170 kr
Avikostnad (vid vardera delbetalning): 60 kr

Har du inte möjlighet att betala din skuld är det viktigt att du kontaktar oss innan förfallodatumet. Vi kan då undersöka möjligheten att ge dig ett anstånd, vilket innebär att vi skjuter fram förfallodatumet. Du kan ansöka om anstånd genom att logga in på Mitt Amili eller kontakta vår kundtjänst via telefon.

Att du har fått ytterligare ett brev innebär det att din faktura, din påminnelse eller ditt inkassokrav förfallit utan att vi registrerat en betalning från dig.

 

Om du inte betalat hela din skuld kan du få ett restkrav på kvarstående skuld.

 

Det är alltid det senast daterade brevet som gäller om du har flera brev som avser samma faktura.

 

Du kan alltid logga in på Mitt Amili för att visa och reglera din aktuella skuld.