Frågor & svar
Invändning & bestridan
Det kan finnas olika anledningar till att du inte mottagit din faktura. Om du önskar information om ditt ärende är du välkommen att kontakta oss genom att logga in på Mitt Amili eller via telefon.
Om du önskar en kopia på din faktura kan du efterfråga det genom att logga in på Mitt Amili eller ringa oss.
Det kan ta 2-3 arbetsdagar för en betalning att bokföras. Om din betalning bokförts efter fakturans förfallodatum, kan vi därför ha hunnit skicka en påminnelse eller ett inkassokrav till dig. Om brevet skickats senast samma dag som betalningen bokförts hos oss på Visma Amili eller vår uppdragsgivare, har vi rätt att kräva betalning för den påminnelse- och/eller inkassokostnad som uppstått.
Logga in på Mitt Amili för att se din aktuella skuld och vad du har kvar att betala.
Har du betalt innan förfallodatum men ändå mottagit ett kravbrev, ber vi dig inkomma med kvitto på genomförd betalning där kontonummer, OCR/meddelande, datum och belopp tydligt framgår. Du kan ladda upp ditt kvitto på Mitt Amili.
Om du anser att din skuld är felaktig behöver du bestrida ärendet genom att kontakta oss och ange varför du anser att skulden är felaktig.
Du kan inkomma med ditt bestridande via Mitt Amili, via telefon eller per post.
Om ärendet gått vidare till Kronofogdemyndigheten behöver du kontakta dem för att bestrida ditt ärende.
Om du anser att Visma Amili handlagt ditt ärende på ett felaktigt sätt är det viktigt att du kontaktar oss och framför dina synpunkter. Klagomål handläggs skyndsamt och i normala fall återkopplar vi till dig inom fem arbetsdagar. Läs mer här om hanteringen av klagomål.