Choose language

Klagomål – hör av dig om du inte är nöjd

Om du anser att Visma Amili har hanterat ditt ärende på ett felaktigt sätt, eller om du tycker att vi kan göra något bättre, vill vi gärna att du kontaktar oss och framför dina synpunkter. Klagomålsansvariga på Visma Amili är Erik Hedborg och Martin Nilsson.

Policy

Visma Amili följer Svensk Inkassos branschkod samt Finansinspektionens Allmänna råd om klagomålshantering. Med klagomål avser vi ett konkret missnöje med hanteringen av våra tjänster eller synpunkter kopplade till inkassoverksamheten, men som inte utgör specifika invändningar mot ett ärende.

Observera att klagomålsansvariga inte kan svara på frågor gällande dina ärenden eller invändningar mot betalningsskyldigheten i dessa. Sådana frågor hänvisas till vår kundtjänst på Mitt Amili eller 0771-23 24 00.

Konkreta klagomål som inkommer till Visma Amili handläggs skyndsamt och i normala fall ska svar erhållas inom 10 arbetsdagar.

Ytterligare sätt att få klagomål prövade

Vid missnöje med Visma Amilis slutliga beslut kan du i första hand kontakta Svensk Inkasso/Inkassonämnden. Du har även möjlighet att få tvisten prövad hos allmän domstol.


Vill du få ytterligare hjälp med ditt klagomål kan du få vägledning av någon av följande kontakter

Inkassonämnden

Box 592
101 31 Stockholm
08-559 170 00
www.svenskinkasso.se/inkassonamnden

Kommunala konsumentvägledningen

För allmänna upplysningar och råd angående skulder kan du även vända dig till kommunernas konsumentvägledning. Du hittar kontaktuppgifter till kommunala konsumentvägledare på www.konsumentverket.se

Allmänna reklamationsnämnden (ARN)

Box 174
101 23 Stockholm
08-508 860 00
www.arn.se

Finansinspektionen

Box 7821
103 97 Stockholm
08-408 980 00
www.fi.se